23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

IC Group vil gøre op med konstant udsalg i modebranchen

Koncernchef tror på vækst trods skuffende regnskab.

IC Group, der kom med et skuffende regnskab i går, har været under hårdt pres det seneste halve år, især på de skandinaviske tøjmarkeder, skriver Jyllands-Posten.

Derfor er en af hovedopgaverne nu, ifølge koncernchef Mads Ryder, at sælge meget mere tøj til fuld pris.

- Det har for os specielt været et problem for mærket Peak Performance, der laver tøj, som det ikke er rigtigt at sælge med store rabatter. Det har vi arbejdet meget med i det seneste år. Vi vil i vores egne salgskanaler arbejde endnu mere selektivt med rabatprocenter og udsalgsperioder. Men det er en lang rejse at få forbrugerne overbevist om, at de skal betale fuld pris. Derfor er det afgørende, at vi udbygger egne salgskanaler, hvor vi kan fortælle historien bag mærkerne, siger han til avisen.

Trods et hårdt marked forventer topchefen, at udviklingen kan vendes, og at virksomheden vil opleve vækst inden næste regnskab.

BREAKING
{{ article.headline }}
5.497|